reklama

Depky! Depky?

Niektorí zvyknú často vravieť, že majú depku. Vlastne všetci zvykneme z času na čas vravieť, že máme depku. Je to však skutočná depresia alebo len máme zlú náladu? Je to depresia alebo nám len niečo nevyšlo podľa našich predstáv?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Depresia je totiž vážna choroba, niekedy tak vážna, že človek si jednoducho sám nedokáže poradiť a potrebuje liečbu.

Pamätám si obdobie, kedy som si ľahkú depku odkrútila sama. Nemyslím len zlú náladu, ale skutočnú depresiu. Možno si poviete, že je to hlúpe, ale pred rokom mi zomrel pes a ja som nemohla zabudnuť na tie jeho dobré smutné oči a na tú bolesť v nich. Nemohla som prestať plakať, nemohla som vychádzať z izby, nebola som schopná komunikovať s ľuďmi. Zobúdzala som sa unavená a strašne nešťastná.

Pochopiteľne to prešlo, ale vedela som, že keby to nabudúce nebola len smrť psa, nemusela by som to rozdýchať tak ľahko. A HLAVNE som si uvedomila, že vlastne depky nemávam a ani nikto v mojom okolí. Navyše mi pripadá strašne egocentrické tvrdiť, že mám depku, keď viem, že od depresie som vzdialená na míle.

A tak som sa nechala inšpirovať strýčkom Orwellom a jeho teóriou newspeaku. Slovo depresia, depka ani žiaden iný variant jednoducho nepoužívam. Podobne ako Veľký Brat v 1984 dúfam, že veci, ktorých pomenovania zabudneme, prestanú existovať.

Ideológia? Možno. Ale v rámci boja so zlými náladami a smútkom, mi ju nemôžete zazlievať.

No a message?
Pomenovávajme radšej veci pravými menami a nesnažme sa o depku, lebo niet o čo stáť.

Katarína Hybenová

Katarína Hybenová

Bloger 
  • Počet článkov:  104
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ukrutne závislá na melónových žuvačkách, fialovej farbe a na twitteri. Neobsedí. A fotí het... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáMáme doma študentaSlovné fotky z New YorkuMedziľudské vzťahyČo ma baviloLen také žvástyV ríši divov alebo technológieSlovné fotky z PrahyLeuvenské Erasmus Storky

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu