reklama

Kde končia ideály a začína klientelizmus

Hneď na začiatku sa bez mučenia priznám, že moja viera v dobro ľudí alebo aspoň v malinké dobré miestečko v ich duši, je takmer bezbrehá. Preto som po celý život verila, že politici sú v podstate dobrí ľudia a ich primárnym záujmom je všeobecné blaho... Ale keď sa priamo pred mojimi očami odohral prerod zo zapáleného a idealistického jedinca na monštrum bažiace po moci, mojou izbou sa rozľahol bolestný cynický smiech a sťa mača som začala rozliepať očká a zisťovať ako to vlastne chodí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

V septembri som spoznala milé dievča, interne si ju nazvime Milka. Nastúpila do prvého ročníka na politológií a skutočne živo sa zaujímala o dianie na fakulte, ale hlavne na internáte. Keďže práve tento rok schválil zákonodárny zbor našich západných exbratov nový systém dotácií internátov, ktorý pre Karlovku vyznel veľmi nepriaznivo, Milka sa mala skutočne o čo zaujímať.

Zúčastňovala sa rôznych besied, mítingov, demonštrácií, rozpráv... a nám lenivému pasívnemu dobytku horlivo nosila novinky. Prikyvovali sme a vraveli sme si, že taký človek tu už dlho chýbal. Prišlo mi síce mierne zvláštne, keď som stretla Milku a na otázku, ako sa má, mi odpovedala, že izby so sociálnymi zariadeniami budú predbežne stáť 2125 korún bez DPH, ale ešte stále to bolo rámci normy, ako by sme my pasívňáci povedali.

Čas plynul ďalej ako džezová loď po Vltave a Milka sa rozhodla zorganizovať akciu proti súčasnej internátnej rade. Nenamietala som, ba dokonca som ju podporila, lebo naša internátna rada je veru pekná "sebranka". Tvoria ju chlapci, už niekoľko desaťročí snažiaci sa doštudovať, hľadajúci pomocou funkcie alternatívny zmysel života, čo ja nazývam "vezeňský syndróm". Jediné, o čo sa počas svojho volebného obdobia zaslúžili, je to, že oni a ich kamaráti bývajú na bunkách, prípadne iných vychytaných izbách.

Nuž som teda podpísala petíciu. Ale okrem mňa ľudí neveľa, lebo sa ukázalo, že za drobné službičky sú vďační viacerí internátnici akoby si jeden pomyslel.

Náš intrák tak milovaný a zatracovaný zároveň však okrem rôznych menších menšín obýva aj istá väčšia menšina a síce početná skupina budúcich lekárov Arabov. Doteraz v internátnej rade zastúpenie nemali a povedzme si na rovinu, radi by, veď kto by rád nebýval na bunkách, resp. iných vychytaných izbách.

Nuž teda slovo dalo slovo a Milka uzavrela dohodu s Arabmi, že ju podporia, ak vezme do ďalších volieb ich bossa. Milka, v tomto štádiu už neodvratne zmenená na vyššie spomínané monštrum, pochopiteľne súhlasila a internátna rada bola hladko odvolaná.

Milka sa už teší na september, lebo budú voľby, kde sa chystá predostrieť svoje požiadavky. Má sa začať šetriť, okrem iného na kúrení v zime...

Ja teda začínam šetriť tiež, ale na ohrievač a začínam mať pocit, toho chlápka, ktorý razí teóriu, že keď ide okolo ženy Arab, má sklopiť zrak, voliť nebudem, aj keby sa tam mala dostať tá banda lúzrov ako každý rok...

Katarína Hybenová

Katarína Hybenová

Bloger 
  • Počet článkov:  104
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ukrutne závislá na melónových žuvačkách, fialovej farbe a na twitteri. Neobsedí. A fotí het... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáMáme doma študentaSlovné fotky z New YorkuMedziľudské vzťahyČo ma baviloLen také žvástyV ríši divov alebo technológieSlovné fotky z PrahyLeuvenské Erasmus Storky

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu