reklama

Odsťahovalci zo Slovenska-národní hrdinovia?

Potľapkávanie po pleci, obdivné pohlľady príbuzných i známych. Ste uvádzaný ako žiarivý príklad hodný nasledovania na každej stretávke zo strednej školy, ba aj rodinnej oslave. Skrátka, na Slovesnku sa vám dostáva uznania? Nežijete alebo nepracujete náhodou v zahraničí?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (43)

Všimla som si to už dávnejšie. U nás je obecne za jeden z najväčších životných úspechov považovaný práve odchod zo Slovenska. Emigranti sú obvykle veľmi doceňovaní, i keď v zahraničí často vykonávaju prácu nezodpovedajúcu ani zlomku ich kvalifikácie. To však samozrejme vyváži ich prípadná, na naše pomery vysoká mzda.

Stojí za pár oslnivých dní na Slovensku pár ponižujúcich mesiacov?

Uvedomila som si aj paradox mojej situácie. V lete som pracovala ako chyžná v Rakúsku. Dva a pol mesiaca som sa snažila držať hlavu hore aj napriek tomu, že som ju mala sklonenú nad WC misou. Každému som prízvukovala, že toto je len prázdninový job a že normálne študujem právo, ale pravdupovediac, veľmi mi to na psychickej pohode nepridalo a na imidži chudobnej dievčiny z východu neubralo. No po návrate domov samozrejme nastala vyššie popísaná situácia. Uznanlivé pohľady, zvedavé otázky, rodina je na mňa hrdá... U mňa nastalo zlepšenie hlavne po materiálnej stránke...Nový počítač, foťák a kopa handier zo mňa aspoň na pár mesiacov urobilo "high society" študentku bývajúcu na internáte. Ale stálo to za to? Vymeniť pár mesiacov života za toto. Nekonečné vysvetľovanie západniarom, že áno, keď doštudujem, mám šancu zarobiť aj 1000 eur mesačne a nie, som si istá, že tu neprídem natrvalo robiť chyžnú po škole.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Prečo študuješ v Prahe, veď aj v Bratislave je UK, nie?"

Taktiež som sa snažila rozanalyzovať tisíc krát mi položenú otázku: "Prečo študujem v Prahe?"

 Doma som za borca. Karlovka má pre Slováka zvláštny lesk. Aj starý otec si ma často pri návšteve vezme bokom a chce počúvať o živote v Prahe. So zasnívanými očami ma pravidelne vystríha pred návratom na Slovensko.

A ako je to vlastne v Prahe? Mnoho Čechov už prestalo riešiť, prečo sme vlastne tam. Mnoho z nich má však dojem, že u nás to musí stáť za veľké houby a my im svojou prítomnosťou dávame za pravdu. Stane sa aj, že Slovák v Prahe narazí na nevraživosť, časom začne stále viac "mluvit", pretože je to jednoduchšie a predavačky sú milšie...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale opäť sa dostávame k jadru veci. Raz mesačne sa dostanem domov a susedka, vyzerajúc z okna mi okrem pár"výzvedných viet" venuje aj dlhý uznanlivý pohľad.

Som zrejme najúspešnejšie vnúča. Veď študujem v Prahe...A ani rodičia sa nemusia hanbiť prípadnej otázky na ich potomstvo. Ale som reálne až taká hviezda?

Stojí to teda za to? Nie je lepšie žiť skromnejšie, ale s dôstojnosťou doma? Skutočne to emigranti svojím odchodom vyhrali? Neviem.

Katarína Hybenová

Katarína Hybenová

Bloger 
  • Počet článkov:  104
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ukrutne závislá na melónových žuvačkách, fialovej farbe a na twitteri. Neobsedí. A fotí het... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáMáme doma študentaSlovné fotky z New YorkuMedziľudské vzťahyČo ma baviloLen také žvástyV ríši divov alebo technológieSlovné fotky z PrahyLeuvenské Erasmus Storky

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu