reklama

Bosorka

Sledujem, počúvam, vnímam ľudí. Neustále. Ľudia sú moje hobby. Sú rôzni. Nevyspytateľní, predvídateľní, deštruktívni, zlí, dobrí, obetaví, sebeckí... Baví ma len tak sedieť a učiť sa. Baví ma dostávať sa do neprebádaných životných situácií a učiť sa. Robiť si malý výskum, priučiť sa novú lekciu. Mojim celoživotným cieľom je zvládnuť ľudské vzťahy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Jadrom, dôvodom môjho štúdia ľudských pováh je možno fakt, že neznášam konflikty. Verím, že všetko sa dá zvládnuť. A keď ja viem ako na dotyčného, dostanem ho vlastne do situácie, ktorej som chcela a elegantne z nepríjemnej situácie vykĺznem.

Okruh ľudí, s ktorými celý život prichádzame do styku som si (síce veľmi povrchne, ale v podstate to tak funguje) súkromne rozdelila na dve skupiny. Skupinu 1 tvoria naši priatelia, kamaráti, skrátka ľudia, s ktorými trávime čas dobrovoľne a radi. Sú to tí, s ktorými sa v piatok večer stretneme na pive a objímali by sme celý svet. Geniálne si s nimi pokecáme a keď sa pohádame, tak sa svet s najväčšou pravdepodobnosťou nezborí a do nasledujúceho piatku už budeme opäť kámoši na život a na smrť.

Ale buďme realisti... Koľko percet z ľudí, s ktorými sme nútení prísť so kontaktu tvoria práve priatelia, takzvaní dobrovoľní známi? Keďže ja som optimista, poviem, že 10%.

No a tých zvyšných 90%, teda Skupinu 2, predstavujú ľudia, s ktorými z rôznych dôvodov byť musíme. Či už kolegovia v práci, spolužiaci v škole, pani na prepážke na pošte, nevrlý vrátnik, nová priateľka najlepšieho kámoša atď atď.

No a tu naberá môj záujem o ľudí na intenzite. Roky skúšam ako presvedčiť človeka s iným pohľadom na svet, s inými záujmami, skrátka ako presvedčiť človeka úplne odlišného odo mňa s minimálnym potenciálom zaradenia sa do Skupiny 1 o tom, že si rozumieme, že som skvelá a že práve u nás konflikt nenastane, ba dokonca, že obaja si môžeme byť navzájom prospešní. Lebo povedzme si pravdu, bez akejkoľvek vypočítavosti na obzore, že so Skupinou 2, nás spravidla spája nejaký utilitárny cieľ. Kolega v práci je jednoznačný člen Skupiny 2, no ale obom sa nám na pracovisku páči, navyše musíme spolupracovať, aby sme odviedli prácu dobre alebo pani na študijnom. Keď nevieme ako na ňu, tak nám neprezradí, kto nás bude skúšať na štátnici atď atď...

Skrátka môj výskum sa zameriava hlavne na Skupinu 2 a vzájomné porozumenie si so mnou. Keď mám dobrú náladu, dokonca sa prehupávam do vyššieho levelu, tj. nielen že si s príslušníkom Dvojky porozumiem, dokonca zanechám tak dobrý dojem, že si ma dotyčný zaradí ako potenciálneho člena Jednotky, a keď som veľmi predsvedčivá, uverím tomu i ja sama.

Mám ešte veľa medzier, ale utešuje ma môj relatívne nízky vek a vedomie, že času na štúdium mám ešte veľmi veľmi veľa.

Výnimočne sa mi pritrafí, že narazím na fakt tvrdý oriešok.

To je aj prípad Bosorky. Keď sme sa zoznámili, vedela som, že ide o Skupinu 2 ako vyšitú. Je to presne tá baba, čo pojedla všetku múdrosť sveta, verí, že je neskutočne úžastná a krásna. Má chuť mi stále dokazovať, že jej nesiaham ani po päty. Odsekáva mi spôsobom, že to tne do živého práve v okamihu, kedy to najmenej čakám a čo je najhoršie, byť s ňou musím!

Sprvu som si hlavu nelámala a vytasila som konvenčné zbrane. Bola som k nej milá, pochválila som jej účes, tričko, snažila sa s ňou pokecať o priateľoch. Takzvaná trefa mimo. Učinkovalo to asi 10 sekúnd.

Skúšala som ďalej. Bola to priam štátna skúška z môjho doterajšieho štúdia ľudí a ja zatiaľ prepadávam na celej čiare. S Bosorkou sa mi nefunguje dobre, ba dokonca veľmi zle a mňa to trápi.

Zostávam stáť ako obarená, keď je ku mne nepokryte nepríjemná a strpčuje mi život. Moja snaha zostáva bez odozvy, ale ja viem, že sa vzdať nechcem. V stávke je veľa. Jednoducho chcem a musím VYHRAŤ. Nejde o výhru v zmysle ublížiť jej alebo vyhlásiť bez obalu vojnu. Proste chcem, aby sme vychádzali a aby naše spoločné fungovanie bolo aspoň znesiteľným, keď už nie príjemným.

Čo s tým?

Verím, že keď sa náš vzťah prehupne do ďalšej fázy budem múdrejšia a môj výskum bude nepochybne ďalej. V tomto bode však zostáva nezodpovedaná otázka. Ako ďalej slečna Bosorka?

Katarína Hybenová

Katarína Hybenová

Bloger 
  • Počet článkov:  104
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ukrutne závislá na melónových žuvačkách, fialovej farbe a na twitteri. Neobsedí. A fotí het... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáMáme doma študentaSlovné fotky z New YorkuMedziľudské vzťahyČo ma baviloLen také žvástyV ríši divov alebo technológieSlovné fotky z PrahyLeuvenské Erasmus Storky

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu