reklama

Irma, jeseň a tí ostatní

Ja by som pokojne pristala na striedanie dvoch ročných období, pritláčam nos na výklad kníhkupectva. Máme ešte 20 minút. Mne by nevadili ani tri, vraví bejbi. Prvá polka jesene, keď sú také tie jasné dni a farebné listy na stromoch. Tak dobre, ale striktne by som oddelila prvú polku jesene od druhej. Tú druhú zrušíme. A aj zimu vynecháme, vyjednávam počas smrkania. Dobre, teda, vraví bejbi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)
sprott.physics.wisc.edu
sprott.physics.wisc.edu 

Je pondelok večer. Odpadla nám škola. O siedmej máme salsu. Máme strašne veľa času. Až mi je to divnô. Boli sme na pizzu u Arabov a teraz čumíme do kníhkupectva. O malú chvíľu ma bejbi ťahá dnu. O ďalšiu malú chvíľu ja ťahám jeho od regálu s matematickými knižkami smerom k paperbackovým fantasy knižkám. Tie milujem. Priam fetišisticky si "číslo 5 žije štýlom" prelistujem Narniu. Zverujem sa bejbimu, že mám chuť zainvestovať. Bejbi mi pripomína, že som pôvodne chcela investovať do trestného práva. S ľútostivým povzdychom konštatujem, že aj tak neviem takto z fleku pin od tej novej karty a Narniu ukladám späť. Spať. Zatiaľ.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je štvrtok večer. "Ach, tá jeseň," opäť vzdychám. Som u Baši a u Miša. Aj oni si zavzdychajú. Nie tak konkrétne na to prekliate ročné obdobie, ale len tak od priskorej tmy. Priam sa mi derie na jazyk tá vetička. "Mám podzimní depku." A je to von. "Som ako Irma. Irma z toho českého filmu. No ako sa volá?" Nevedia. "Pes Kozmos. A Muchow tam hral toho gaya a potom sa zamiloval do Wilhelmovej." Stále nevedia. "A bol taký strašne chutný. A Irmu hrala Katka Winterová. Na natáčaní sa zoznámila s Muchowom a začala s ním spievať v Extáze," ťukám nohou od nedočkavosti o písací stolík. "V extáze?", Mišo ožije. "No hej, v Extáze svätej Terezy," úškrn mi prebehne tvárou. Nasleduje pár ťukov do počítača a vieme to. "Bol to film Šeptej." Jáááj Šeptej! Ten film milujem. To bola ešte "Samotárska éra". Zlatá éra novodobého českého filmu. Žiadne Štěstí ani Duše jako kaviár. Strasie ma.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Je každý deň večer. Ja a bejbi ležíme na posteli. Aby som vás nezavádzala, pripúšťam, že posteľ to tak úplne nie je, len dva matrace zakúpené v istom nemenovanom švédskom nábytkárskom koncerne:-) Z reprákov, ktoré v poslednej dobe trochu šumia sa rynie tento týždeň už asi po milióntykrát Norah Jones. Mne sa páči Sunriiiise, sunriiiise, bejbimu úúúúú úúúú. Bejbi tvrdí, že sme v Paríži na jar a kupujeme si croissanty na Montmartri. "Ale houby. Sme predsa v Thajsku. V chatrčke na pláži. Práve sme sa zobudili a ja otváram prútené okenice." No a sunrise. "Ach slniečko, slniečko, kdekoľvek si... I miss you." Dám si hlt z piva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Je streda neskoro v noci. Dočítala som poslednú stranu z Eragona. Do očí sa mi tisnú slzy. Neviem či šťastia alebo smútku. Taký ten pocit ako keď sa zamilujete. Máte chuť plakať a vískať zároveň. A s nehou hľadíte na obal knižky. Ten pocit, že je to trilógia, ktorej posledná časť ešte neuzrela svetlo sveta, ma zabíja a z dvojky ešte nevyšiel paperback. A hardback nemôžem. Musím šetriť na to trestné právo. Bejbi sa ma pýta, či ten modrý drak na obale je Eragon. Ťukám si po čele. "Nie, to je Saphira," odpovedám zasnene. "Taká strašne dobrá dračica."


Je dnes ráno. Odťahujem žalúzie. Praha - "Hobitín" je v hmle. Ako každé ráno. V hlave rekapitulujem, čo všetko si nesmiem zabudnúť. Bejbi ešte chrní. Tak milo s pootvorenou papuľkou. Stačí mu vstať tak 5 minút pred odchodom. To ma štve, ja potrebujem niekoľkonásobne viac času.

A potom mi to zrazu svitne. "Veď ja sa cítim dnes akosi podorzrivo normálne. Už mi tá jeseň až tak nevadí!" Asi si začínam zvykať. Či čo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Katarína Hybenová

Katarína Hybenová

Bloger 
  • Počet článkov:  104
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ukrutne závislá na melónových žuvačkách, fialovej farbe a na twitteri. Neobsedí. A fotí het... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáMáme doma študentaSlovné fotky z New YorkuMedziľudské vzťahyČo ma baviloLen také žvástyV ríši divov alebo technológieSlovné fotky z PrahyLeuvenské Erasmus Storky

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu