reklama

Predvolebná kampaň v Čechách...

...je skvelá. Veru, taký otvorený politický marketing som ešte nezažila. A viete, čo si môže Slovák žijúci v Čechách užiť absolútne najviac? No predsa to, že sa ho nik nepýta, koho bude voliť a sťa by nestranný pozorovateľ si môže plnými dúškami užívať kreativitu politických strán.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Totálne ma dostal spot ODS, ktorý som nedávno videla pred filmom v kine.

Dej je zasadený na divoký západ. Kovboj prichádza podať daňové priznanie fyzických osôb. Zastane a znechutene sa pozrie na daňový úrad, ktorý nesie označenie KSČSSD. Je to odpudivá rozpadnutá niekoľkoposchodová búda.

Vojde dovnútra a pozoruje zatemnené prostredie, kde nechutné ježibaby pracujú za predpotopnými písacími strojmi. Každá vyberá inú daň. Napríklad daň zo života, zo vzduchu či daň z dane. Následne kovboj dostane asi 50 kilový fascikel na vyplnenie plus ešte asi jeden 100 kilový. To sú dodatky z dodatkov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V ďalšej miestnosti sa už vyberá samotná daň. Kovbojov držia za nohy a vytriasajú z nich všetky diamanty. Náš kovboj pri tomto pohľade rezolútne pokrúti hlavou a razom sa ocitá v príjemnej, moderne zariadenej kancelárii, kde mu sličná slečna v kostýme podáva sotva A5 formulár s nápisom "ODS - rovná daň". Kovboj jej na oplátku podáva len jeden diamant.

ODS má podobných videoklipov niekoľko a všetky režíroval Filip Renč.

ČSSD nezostala nič dlžná a pod hlavičkou kampane "ODS mínus" dokonale paroduje ódesesácké billboardy s modrou šípkou doprava. Na billboarde ČSSD nájdete modrú šípku smerom dole s heslami ako "Znížime daň pre najbohatších" a "Zrušíme minimálnu mzdu".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Taktiež mi nemožno nespomenúť billboardy Evropských demokratov, ktoré sú tak sexistické ako len nechceli byť.

Táto mne nie príliš známa strana by totiž rada poukázala na to, že "len ONI majú 50% žien na kandidátke". Na billboarde je odfotený chlapík ako drží za ramená nádejnú poslankyňu s výrazom v ksichte "No poď moja, to bude dobré" a babenka sa tvári akože "večera je hotová, tak snaď tú politiku zvládnem".

Môj obľúbený časopis Reflex nedávno zverejnil v rubrike Dílo týdne billboard s fotografiou ministra zdravotníctva Davida Ratha, ktorému ktosi prikreslil hitlerovské fúziky. Smiala som sa.

A smiala som sa. Ale už len trpko, lebo som si uvedomila, že aj u nás beží predvolená kampaň. Tá, na ktorej mi záleží podstatne viac. A tiež nie je práve pekná.

Katarína Hybenová

Katarína Hybenová

Bloger 
  • Počet článkov:  104
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ukrutne závislá na melónových žuvačkách, fialovej farbe a na twitteri. Neobsedí. A fotí het... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáMáme doma študentaSlovné fotky z New YorkuMedziľudské vzťahyČo ma baviloLen také žvástyV ríši divov alebo technológieSlovné fotky z PrahyLeuvenské Erasmus Storky

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu