reklama

Erasmus part 2

Ráno v Leuven. Mojou izbou sa rozoznie zvučka zo seriálu Futurama, ktorá ma už rok takmer denne budí. Posadím sa na posteľ a z výšky svojho mezonetu sledujem moju izbičku. Je úžasne štýlová. Vysočízny strop, akože krb, steny vymaľované na červeno a sivo. Za 220 eur mesačne ako zadarno. (irónia)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)
Obrázok blogu

Kafíčko, belgické raňajky (chlebík s goudou), včerajšie slovenské správy z archívu a ide sa do školy. Užívať si západniarsky systém vzdelávania.

Tento týždeň ešte máme "shopping". To znamená, že môžme chodiť na všetky predmety a potom si vybrať, čo si zapíšeme a z čoho budeme skladať skúšky. Premýšľam, že je to fajn systém, ale v Prahe by sa to aj tak neujalo, keďže máme všetko povinné.

Domov musím priviesť 30 kreditov za semester, inak by som musela vrátiť štipednium. Pri kreditovom ohodnotení tunajších predmetov to predstavuje cca 6 predmetov. Po minulom taktiež "nakupovacom" týždni mám už jasno o piatich a momentálne robím pomyselný kokurz na posledný, štvorkreditový predmet.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hneď ráno ma čaká prof. Lenaerts, sudca Európskeho súdneho dvora. Vraví sa, že je postrach a jeho predmet je nechutne ťažký. To všetko ma vyprovokovalo k rozhodnutiu, že tento predmet si rozhodne nesmiem nechať újsť. Na hodine sa na nás usmieva milý plešatý pán. To je ten postrach? Vysvetľuje systém výuky a priebeh skúšky. Musíme si kúpiť učebnicu a reader. Z týchto materiálov sa budeme musieť z hodiny na hodinu pripravovať. Čitať prípady Európskeho súdneho dvora a nejaký pokec k nim. (Hups, priebežná príprava - také čosi z Prahy tiež nepoznám).

Skúška prebehne systémom open-book a bude písomná. To znamená, že si môžme priniesť akékoľvek materiály (a ja v duchu dodávam, že nám zrejme aj tak nepomôžu). Vyzerá to, že memorovanie, ktoré som sa tak dobre naučila v Prahe mi tu rozhodne nepomôže.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O jednej vyrážame s ďalšími erazmákmi na obed do Almy. To je miestny variant študentskej jedálne. Jediné vegetaríánske jedlo, ktoré majú, obsahuje už po 4. deň v rade provensálsku omáčku - lokálna alternatíva UHO (= univerzálna hnedá omáčka). Jedlo je celkom znesiteľné, ale v podstate nič moc. Spolu s džúsom ma stojí 4 eurá. Asi začnem variť.

O deviatej večer máme zraz s chalanmi z Olomouca. Stretávame sa pri soche Fonskeho, čo je zaslúžený symbol celého mesta. Študent držiaci učebnicu, ktorý si leje pivo do hlavy. V meste, ktoré je domovom piva Stella Artois sa niekedy študuje ťažko.

Prichádzame na legendárne námestie Oude Markt. Mne ovísa sánka pri pohľade na niekoľko tisícový tancujúci študentský dav. Na pódiu mixuje akýsi DJ. Na historických vysokých a úzkych domoch blikoce stroboskop. Nemôžem sa neusmievať. Také čosi som ešte nevidela, a to som videla v Prahe už hocičo. Fotím si tú scenériu do mobilu a keď dofotím, zisťujem, že moja partička sa medzi časom stratila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dohoním ich vo Fakkbare. V bare fakulty psychológie majú dnes Stellu za 80 centov. Takže sú tu. Cestou zhrabli dvoch chalanov z Peru, Francúza, Belgičanky a ďalších pár ľudí, ktorých národnosti ešte len zistím. Veď noc je dlhá...

Katarína Hybenová

Katarína Hybenová

Bloger 
  • Počet článkov:  104
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ukrutne závislá na melónových žuvačkách, fialovej farbe a na twitteri. Neobsedí. A fotí het... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáMáme doma študentaSlovné fotky z New YorkuMedziľudské vzťahyČo ma baviloLen také žvástyV ríši divov alebo technológieSlovné fotky z PrahyLeuvenské Erasmus Storky

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu